Król Arabii Saudyjskiej Salman wydał dekret pozwalający kobietom na prowadzenie samochodu, po raz pierwszy w historii tego kraju. Do tej pory kobieta złapana przez policję na prowadzeniu pojazdu była karana wysoka grzywną lub nawet aresztem, informuje BBC. Sahar Nassif, która prowadziła w Arabii Saudyjskiej kampanię na rzecz zezwolenia kobietom na prowadzenie samochodów nie kryła swojego zadowolenia z decyzji króla Salmana. Reporterowi BBC powiedziała, że jest z tej decyzji wyjątkowo zadowolona. Dodała, że niebawem kupi swojego wymarzonego Mustanga, który będzie w czarno-żółtym kolorze.

Z decyzji króla Salmana zadowolony jest także prezydent USA. Donald Trump stwierdził, że jest to pozytywny krok w stronę promowania praw kobiet. Książę Khaled bin Salman, ambasador Arabii Saudyjskiej w USA dodał, że kobiety nie będą musiały dostać specjalnego pozwolenia od swojego męża na prowadzenie pojazdu. Wręcz przeciwnie będą mogły pojechać samochodem dokąd tylko zechcą. Nowe prawo ma wejść w życie w czerwcu 2018 roku.

Marki motoryzacyjne szybko zareagowały i odwołały się do tego wydarzenia w swojej komunikacji – podaje adweek.com.Źródło:

 

twitter.com/EricTrager18

Jak pisze źródło, nikt nie zrobił tego jednak tak sprytnie jak Ford. Amerykański koncern w swoim tweecie opublikował zdjęcie, które przedstawia samochodowe lusterko wsteczne, w którym odbijają się oczy kobiety. Wokół lusterka znajduje się czarne tło, a cała kreacja wygląda tak, jakby kobieta miała charakterystyczne dla muzułmanek nakrycie głowy. Zdjęcie opatrzono podpisem: „Witamy na siedzeniu kierowcy” – podaje adweek.com.

Źródło: twitter.com/FordMiddleEas

„Piękno tkwi w prostocie” – pisze źródło i przyznaje, że komunikacja Forda okazała się lepsza od tego, co zrobili Nissan czy Volkswagen. Pod tekstem na adweek.com pojawiła się jednak aktualizacja wpisu, z którego dowiadujemy się, że kreacja Forda może nie być w całości autorska. Źrodło podaje, że odział agencji J. Walter Thompson w Doha w ubiegłym roku podczas Dubai Lynx dostał nagrodę za podobną reklamę stworzoną dla strony raseef22.

 

Źródłoadweek.com, Ford Made the Perfect Ad in Response to Saudi Arabia Lifting Its Ban on Women Drivers, Tim Nudd, 28.09.2017