Wiele już zostało powiedziane w temacie strefy komfortu, a nadal nie wynaleziono antidotum na strach przed jej opuszczeniem.

Bardzo często spotykam klientki, które mają niesamowite pomysły na biznes, plany warte realizacji, zdefiniowane zaplecze, np. w postaci poduszki finansowej, know – how lub fizycznych materiałów, ale jakaś niewidzialna ręka odciąga je od podjęcia decyzji o działaniu. Bo strach przed nieznanym ma zawsze wielkie oczy. Strach przed odrzuceniem, strach przed tym, co ludzie powiedzą, wreszcie obawa o to, czy sobie poradzę. Strach jest pewnym założeniem. To moment, w którym często poczucie własnej wartości przybiera formę balonika, z którego uchodzi powietrze.

Tymczasem za progiem strefy komfortu jest INNE, nie wiadomo czy gorsze, czy lepsze, inne, NOWE.

Całkiem niedawno sama stanęłam u progu własnej strefy komfortu. Kiedy moja córka (graficzka i marketingowiec!) namówiła mnie na wspólne dzieło, fanpage „Łowca Relacji – zarządzanie sobą w otoczeniu biznesowym i prywatnym”, ilustrowany owieczkami jako bohaterkami życiowych relacji, miałam bardzo mieszane uczucia. Mimo, że moim zadaniem było dostarczanie merytorycznych treści, co dawało mi pełną kontrolę nad ich wartością, moja biznesowa natura kaprysiła na myśl o niebiznesowym wizerunku projektu. Przekonywałam się pomału, małymi kroczkami, obserwując reakcję otoczenia. Początki były trudne. Trzeba zbudować zaufanie, przekonać do siebie odbiorców. Bo oni także mają swoją strefę komfortu, i niełatwo przekonują się do nowych formatów. Tak, te dwie strefy muszą się ze sobą spotkać i połączyć, by wzajemnie wymienić się przestrzenią. Trzy miesiące później, po wydaniu pierwszego narzędziowego e-booka „Know – how zarządzania sobą w czasie” odnotowałyśmy gigantyczny wzrost popularności. Łowce – owce stały się ulubieńcami naszych czytelników. I w tym momencie granice mojej strefy komfortu nagle rozciągnęły się jak guma.

Warto zaufać własnej intuicji i głosom wsparcia z zewnątrz. 

Ewa Wilczewska

Strateg personalny i komunikacyjny, trenerka i mentorka biznesu, mediatorka. Ekspertka zarządzania potencjałem ludzkim. Wdrożeniowiec standardów komunikacyjnych we współpracy z klientem wewnętrznym (zespoły, kultura organizacji) i zewnętrznym (otoczenie biznesowe, klienci, kontrahenci).

Pasjonatka psychologii i dyplomacji w dialogu. Promotorka kobiecego poczucia własnej wartości, budowanego w oparciu o indywidualny potencjał. W pracy z klientami wyznaje zasadę, że dobrze rozwijana umiejętność zarządzania sobą w otoczeniu biznesowym gwarantuje sukces osobisty i zawodowy.

Autorka projektu Akademia Zrównoważonego Feedbacku. Autorka podręcznika „Skuteczna i rozwojowa komunikacja interpersonalna” (licencja wyłączna Fundacji VCC). Autorka e-booka „Know-how zarządzania sobą w czasie”. Współautorka testów osobowościowych 4P. Partnerka merytoryczna podręcznika „Lean Management – podejście praktyczne”

Zamów konsultację z ekspertką!

Patron działu Wiedza i edukacja