Dlaczego uprawiać pilates?

Od kilku lat w naszym kraju można uprawiać pilates. Czym jest i w jaki sposób może pomóc w odbudowaniu dobrej kondycji? Dlaczego tak wiele osób pokochało pilates? To naprawdę działa.

Początki

Metoda powstała nieco z konieczności. Uwięziony w Wielkiej Brytanii w czasie wojny Niemiec greckiego pochodzenia, Joseph Pilates, rozpoczął prowadzenie zajęć gimnastyki własnego pomysłu. Kilkanaście lat zmagając się z własnymi schorzeniami, próbował znaleźć skuteczną formę ćwiczeń, która pomagałaby wydatnie w odzyskaniu dobrego zdrowia. Wzorując się na metodach poznanych dzięki uprawianiu jogi, stworzył swój własny, autorski program, który zaczął oferować innym. Pomysł dość szybko chwycił, doceniony został na całym świecie.

Metoda

Pilates podbił świat prawdopodobnie dzięki swojej filozofii. Od samego początku jego twórca miał na celu przede wszystkim wzmocnienie ciała i ducha jednocześnie. Wracając do starożytnego myślenia o uprawianiu sportu, które polegało przede wszystkim na tych dwóch filarach. Umiejętne połączenie elementów jogi, baletu i bardziej tradycyjnie rozumianej gimnastyki sprawiło, że w rezultacie powstała nowatorska metoda ćwiczeń, które naprawdę dają ludziom ją uprawiającym dobre samopoczucie. Pilates sprawia, że ciało staje się bardziej wysportowane i smukłe, a umysł doskonale się relaksuje podczas niezbyt forsownych ćwiczeń, wykonywanych przy akompaniamencie spokojnej muzyki.

Dla kogo?

Powszechnie pilates uważany jest za jedną z najbardziej bezpiecznych metod treningowych spośród wszystkich oferowanych przez szkoły fitness na całym świecie. Z tego też powodu ta konkretna metoda treningowa polecana jest właściwie wszystkim. Każdy, bez względu na wiek i kondycję fizyczną, może rozpocząć uprawianie tego rodzaju ćwiczeń. Dla początkujących przygotowany jest program wstępny, w miarę postępów poziom trudności nieco wzrasta, nigdy jednak nie jest zbyt forsowny dla organizmu. O tym, jak bardzo pilates jest bezpieczny może świadczyć fakt, że te ćwiczenia często są zalecane osobom poddającym się rehabilitacji pourazowej i kobietom w okresie ciąży.

Poza wspomnianymi korzyściami pilates, ze względu na swoje właściwości, może stanowić świetne wprowadzenie w świat fitnessu. Wzmocnione ciało i zwiększone poczucie własnej siły fizycznej i psychicznej, jakie otrzymuje się w wyniku regularnego uprawiania tego rodzaju ćwiczeń, sprawiają, że możemy zapragnąć spróbować się w bardziej wymagających metodach ćwiczeniowych. Trudno chyba o lepszą rekomendację.

Autor: Marcin Łukasiewicz


Najlepsze siłownie we Wrocławiu znajdziesz wpisując po prostu  słowa „siłownia Wrocław” w swoją wyszukiwarkę.

źródło: Artelis

 

PILATES

Uczęszczanie na zajęcia Pilates prowadzi do zwiększenia świadomości oraz kontroli własnego ciała, poprawia koordynację ruchową, siłę i elastyczność mięśni. Trening przeznaczony dla wszystkich, również dla początkujących.

PILATES – ZDROWE PLECY

Podczas treningu wykorzystywane są ćwiczenia stabilizujące miednicę i kręgosłup, a także wzmacniające mięśnie głębokie. Zajęcia odbywają się przy spokojnej muzyce, a ćwiczenia wykonuje się we własnym tempie, unikając obciążania stawów i minimalizując ryzyko kontuzji. Przeznaczone dla wszystkich, również dla początkujących.