Powody, dla których decydujemy się na trening, są różne. Najczęściej chcemy zrzucić parę zbędnych kilogramów, pozbyć się uciążliwych dolegliwości kręgosłupa czy stawów albo po prostu szukamy nieskomplikowanej aktywności na  świeżym powietrzu.

 

O tym, że Nordic Walking jest naprawdę prostą aktywnością możemy przekonać się już na pierwszym kursie .W ciągu 90 minut możemy nauczyć się podstawowej techniki nordic walkingu. Jest to oczywiście technika podstawowa, którą doskonali się  podczas kolejnych treningów.

Bardzo szybko odczuwamy pozytywne efekty chodzenia – przede wszystkim poprawę kondycji. Jeśli nie mamy problemów z krążeniem lub układem oddechowym, już po 4- 5 treningach , nie sprawia nam problemu szybki marsz a nawet pokonywanie wzniesień. Nordic walking doskonale kształtuje sylwetkę , pozwala szybko spalać tkankę tłuszczową. Wszyscy, którzy z nami trenują regularnie, potwierdzają, że w krótszym lub dłuższym okresie ubyło im wiele zbędnych kilogramów oraz poprawiła się sylwetka .

 

 

Spotkanie w gronie znajomych  zawsze mobilizuje do treningu, a spotkania z ludźmi o podobnych zainteresowaniach sprawiają , że zajęcia mają wyjątkowy charakter.

 

 

 

Pamiętajmy jednak aby nie robić nic na siłę. Jeśli po stresującym dniu lub tygodniu chcemy się po wyciszyć i odreagować stres, nie musimy „udzielać się” towarzysko -przyspieszymy lub zwolnimy, by jeśli odczuwamy taką potrzebę – samotnie obcować z naturą. To właśnie otoczenie przyrody sprawia, że nordic walking tak dobrze wpływa na nasze samopoczucie w czasie i jeszcze długo po treningu.

Po całym tygodniu spędzonym w „czterech ścianach”, chłoniemy przyrodę wszystkimi zmysłami. Nawet jeśli przez dwanaście miesięcy chodzimy w lesie tymi samymi trasami, odnosimy wrażenie, że co miesiąc idziemy zupełnie nową drogą , ponieważ otoczenie zmienia się w zależności od pory roku, co niezwykle urozmaica trasy.

 

Nordic walking okazuje się znakomitym wyborem dla osób, które przez wiele lat nie znalazły swojego ulubionego sportu i którym żaden trening nie sprawiał prawdziwej przyjemności, a kojarzył się jedynie z wyczerpującym wysiłkiem. Z doświadczenia wiemy, że są osoby , które nie lubią lub nie mogą biegać i szybki marsz z kijami jest właśnie tym, czego do tej pory szukały.

 

Treningi nordic walking wybierają ludzie, którzy  nie lubią ćwiczeń  w halach lub na sali fitness, czy  w często zatłoczonych siłowniach. Nie przepadają też za korzystaniem w takich miejscach z, nie zawsze komfortowych, przebieralni  czy łazienek .

Na treningi przychodzą również osoby, cierpiące na ciągły brak czasu ( a to zaczyna dotyczyć większości z nas), ponieważ nordic walking uprawiany raz lub dwa razy w tygodniu zapewnia kompleksowy trening całego ciała.

Nordic walking dla Ciebie, rozdz.2 . Część pierwszą książki opublikowaliśmy tu http://kobiecasprawa.pl/nordic-walking-dla/

 

Chcąc rozpocząć trening dokąd iść?

Najpierw radzimy zajrzeć do internetu.W Polsce jest już kilka organizacji skupiających instruktorów NW. W większości dużych miast można znaleźć instruktorów uczących technik NW oraz prowadzących regularne zajęcia. NordicWalkingMazowiecka 13

 

 

PAMIĘTAJMY JEDNAK NORDIC WALKING UZALEŻNIA – TRUDNO BEZ NIEGO ŻYĆ

Informacje o miejscu i terminach treningów w Szczecinie

 

 

 

 

Autorami książki są Małgorzata i Tadeusz Figurscy, prekursorzy rozwoju nordic walking w Polsce, jedni z pierwszych uczestników instruktorskiego szkolenia w Polsce, prowadzonego przez twórczynię techniki nordic walkingu – Finkę Sirpa Arvonen. Wielokrotnie brali udział w kongresach i szkoleniach zagranicznych, jako trenerzy i prekursorzy propagowania tego sportu w świecie. Obecnie łączą pasję nordic walkingu z dietą makrobiotyczną i w ramach swojego klubu fitness oferują kompleksową ofertę zdrowego sportowego stylu życia.