„Każdy człowiek jest klientem Twojej „osobistej firmy”, a firmie powinno zależeć na klientach, stąd istotność utrzymywania dobrych stosunków z ludźmi”
Brian Tracy
Kim jestem?
Jestem trenerem etykiety biznesowej, profesjonalnego wizerunku i autoprezentacji. Łączę swoją pasję z 17-letnim doświadczeniem zawodowym. Rozwijam sztukę dyplomacji i komunikacji interpersonalnej w środowiskach nauczycielskich, w jednostkach samorządowych. Wspieram managerów oraz przedsiębiorców w zwiększaniu zawodowej skuteczności poprzez budowanie tzw. marki osobistej. Uczę m.in. komunikacji niewerbalnej- przez wygląd, zachowanie i mowę ciała. Chętnie dzielę się swoją wiedzą jako wykładowca akademicki oraz jako felietonistka na łamach czasopism biznesowych.
Co warto?
W czasach, gdy ludzie wolą „wyglądać, niż się zachowywać” warto mówić o tym, co przynosi prawdziwą wartość i gdzie jest złoty środek. Wierzę i jestem przekonana, że dobre nawyki mogą stać się naszym sprzymierzeńcem. Dzięki nim budujemy markę osobistą, a ta z kolei jest najlepszą wizytówką każdego przedsiębiorstwa. Pokazuję, że nie chodzi o ograniczające zasady, ale o naszą autentyczność wyrażaną z klasą!
Udowadniam, że savoir vivre nie jest dworską sztucznością, a odpornym na działanie czasu narzędziem, które wspiera rozwój najważniejszej inteligencji – inteligencji społecznej, czyli zdolności do postępowania z innymi ludźmi.
Największym zainteresowaniem cieszą się tematy:
– Porozmawiajmy bez słów, rola komunikacji niewerbalnej
– Netykieta czyli etykieta biznesowa w relacjach online
– Elegancja w kontaktach zawodowych
– Dress code jako sprzymierzeniec naszego wizerunku
– Savoir – vivre w codziennych sytuacjach
– Kontakt z klientem – zasady precedencji, autoprezentacja, budowanie relacji
Spotkajmy się.
Autorka: Ewa Brok
EKSPERTKA DS KULTURY BIZNESU I ORGANIZACJI
Swój warsztat budowała w trakcie 17 letniej kariery zawodowej związanej z pracą z młodzieżą i dorosłymi na każdym szczeblu edukacji, poczynając od szkoły podstawowej, kończąc jako wykładowca akademicki. Zdobyte doświadczenie poparła szeregiem odbytych szkoleń m.in. w tematyce: biznesowy dress code, etykieta biznesowa, rozwój osobisty. Jako pasjonatka kreowała zewnętrzny wizerunek szkoły, w której pracowała jako nauczyciel, organizując wiele projektów z uczestnictwem m.in. jednostek samorządowych, władz miasta, przedstawicieli lokalnej społeczności. Jako trener prowadziła szkolenia dla młodzieży, środowiska nauczycielskiego, jak również indywidualne warsztaty z top management’em w zakresie kultury i savoir-vivre w biznesie.
Jest fanką zasad etykiety i obala mit, że savoir-vivre to relikt przeszłości. Jej zdaniem żyjemy w czasach, w których obserwujemy postępujący kryzys norm zachowań, gdzie wielu z nas, woli wyglądać, niż się zachowywać. Według najnowszych badań znajomość zasad savoir-vivre, to wciąż jeden z głównych wyznaczników profesjonalizmu firmy i jedna z podstawowych kompetencji zawodowych, dzięki której postrzegani jesteśmy jako osoby pewne siebie, wzbudzające zaufanie, a tym samym profesjonalne, kompetentne i wiarygodne.
Zobacz video: