Cześć przedsiębiorcza Kobieto !

Cieszę się z naszego spotkania i witam Ciebie uśmiechem. Może jeszcze nie znamy się osobiście,  natomiast okazja do spotkania będzie już wkrótce, na razie online, a z czasem i offline. Lubię pracować z domu online, kiedy chcę i na swoich zasadach, natomiast już tęsknię za spotkaniami offline, wspólnej kawie, wymianie doświadczeń i kobiecej energii. Za spotkaniem z Tobą.

Może jesteś ekspertem prawa, prowadzisz swoją kancelarię i pomagasz kobietom, które właśnie zdecydowały się na rozwód. Być może jak moja koleżanka prowadzisz warsztaty ze wspaniałymi kobietami, które uczą się jak dobrać do swojego typu urody właściwe kolory ubrań i makijażu i jak dobrze wypaść w rozmowie online aby skutecznie zdobyć nową pracę ?

Być może tak jak ja, już wcześniej podjęłaś decyzję, że chcesz zakończyć współpracę z korpo. Jeśli jednak to okoliczności pandemii wpłynęły na decyzję firmy i właśnie dowiedziałaś się, że zostałaś zwolniona to jakkolwiek to zabrzmi teraz niewiarygodnie dla Ciebie, bo widzisz  na razie tylko czarne chmury, to na 100% -słońce już wschodzi dla Ciebie !

Znany psycholog Karl Gustav Jung, kiedy ktoś przychodził do niego i mówił, że dostał awans w pracy, zwykł mówić „To współczuję, ale jak popracujemy nad tym problemem to jakoś uda się go rozwiązać”. Kiedy natomiast ktoś ze smutkiem żalił się, że go zwolnili z pracy, Jung się uśmiechał i mówił: Napijmy się za to, z tego musi się urodzić coś dobrego”.

Tak więc przed Tobą 4 etapy odczuwania zmiany, które są naturalne i chcę Ciebie zapewnić, że wszystko jest z Tobą OK- sama też je przeszłam i to nie jeden raz.

1. Zaprzeczenie („nie, no może ta pandemia szybciej minie i wrócę do firmy”, „może za chwilę znowu mnie zatrudnią”, „przecież dobrze wykonywałam swoją pracę, jestem potrzebna tej firmie”)

2. Opór (myślisz „dlaczego ja ?”, odczuwasz złość, wściekłość, płaczesz- i to jest OK)

3. Akceptacja („dobra, może jednak idzie nowe”, „mam czas- sprawdzę jakie są szkolenia online, dzięki, którym zdobędę nowe kompetencje”, zaczynasz się zastanawiać i analizujesz co chcesz robić dalej ?  kogo możesz poprosić o wsparcie ?)

4. Zaangażowanie (już oswoiłaś się ze zmianą, nie wyobrażasz sobie powrotu do wcześniejszej sytuacji, czujesz radość bo masz małe sukcesy- celebrujesz je , masz wsparcie w swoim otoczeniu bo świadome otaczasz się osobami z dobrą energią, „wampirom energetycznym mówisz stanowcze-„nie”)

Jeśli dwa pierwsze etapy zmiany są już za Tobą i właśnie masz chaos myśli bo zastanawiasz się jak wykorzystać swoje doświadczenie i wiedzę zdobytą przez dobrych kilkanaście lat ?.  Jak w tej sytuacji kryzysu  zacząć zarabiać online ? I co sprzedawać ? Od czego zacząć ? 

Świetnie trafiłaś- poniżej ….punktów, które możesz wykorzystać.

  1. Zacznij od liczb:
    • jaka jest moja sytuacja finansowa ? Na ile m-cy starczy mi „poduszka finansowa” (jeśli ją zbudowałam)
    • Jakie mam koszty stałe ? Z czego mogę zrezygnować ? Czasami zapominamy o abonamencie pobieranym co m-c na Netflix czy subskrypcję czasopisma pobieraną z naszej karty a to 30-60 zł co miesiąc, a w ciągu roku to 420 -720 zł, które możesz inaczej wykorzystać. Być może zechcesz coś sprzedać, z czego i tak nie korzystasz lub nie nosisz. Przeniesienie abonamentu do innego operatora jeśli umowa wkrótce się kończy co też i ja uczyniłam. W kwietniu 2020 zmieniłam operatora (wcześniejsza umowa była na 2 lata) zaoszczędziłam 100 zł miesięcznie przy większej liczbie GB na internet i rozmowach, SMS-ach bez limitu i zyskałam ofertę, którą mogę zakończyć kiedy chcę. Możesz sprawdzić też połączenie kilku usług (telefon/internet stacjonarny w domu/pakiet GB na komórce) u jednego operatora z korzystniejszą ofertą niż pojedyncze- na co wcześniej nie miałaś czasu.
  1. Moje zasoby:
    • co potrafię, co umiem, jakie są moje mocne strony, które pozwolą wykonywać pracę z naturalnymi talentami, które każda z nas, bez wyjątku, ma w swoich zasobach (możesz to sprawdzić wykonując np. Test Gallupa- koszt ok. 140 zł za podstawowy pakiet),
    • jak forma komunikacji najłatwiej mi przychodzi ? Jestem gadułą ? a może pisanie przychodzi mi z łatwością ?– ta analiza przyda się do stworzenia już pierwszej oferty- pierwszego produktu
  1. Kanał komunikacji ze swoimi przyszłymi klientami (zacznij tylko od jednego), dzięki którym pokażesz siebie, zbudujesz zaufanie z odbiorcami, potencjalnymi klientami jak np.
    • fanpage-konto biznesowe na fb (nie musisz prowadzisz działalności żeby założyć fanpage)
    • profil na Linkendin – rekomenduję, jeśli klientami mają być firmy, klienci biznesowi, korporacje, pomocny również w budowaniu swojej marki osobistej
    • konto biznesowe na Instagramie- jeśli będziesz sprzedawać produkty, wykonujesz rękodzieło, masz salon fryzjerski, kosmetyczny, medycyny estetycznej-bo przecież „obraz wart tysiąca słów”
    • zrób audyt swojego profilu prywatnego na fb i IN- on też sprzedaje- Ciebie   czy jest spójny z tym- jak chciałabyś aby klienci Ciebie postrzegali ?
  1. Ponownie wróć do liczb, zastanów się jaką ofertę produktów potrzebujesz stworzyć aby zarabiać tyle ile chcesz i pracując tak jak chcesz ?
  2. Przygotuj ofertę, którą będziesz mogła zaprezentować nawet niewielkiej ilości  zainteresowanych odbiorców.

Pamiętaj nie jestem „wyrocznią”, jestem taką samą Kobietą jak Ty, która tylko i aż przeszła kolejną zmianę w życiu. Weź to co czujesz, że dla Ciebie będzie dobre, a jeśli poczułaś ze mną wspólną energię i chcesz poznać 20 sposobów na przygotowanie Twojego pierwszego produktu, który będzie pracował również kiedy Ty śpisz – zapraszam już wkrótce do pobrania bezpłatnego poradnika „ 20 sposobów jak przygotować pierwszą ofertę”

Jesteś zainteresowana bezpłatnym poradnikiem? Koniecznie wypełnij poniższy formularz. W treści wpisz „zamawiam Ebook E.Rosa”

Zamów bezpłatny Ebook juz teraz!

Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych przez witrynę.

Autorka:

Ewa Rosa- Ekspertka sprzedaży, która uwielbia dzielić się wiedzą i doświadczeniem , które zdobyła jako menadżer przez ponad 17 lat w korporacjach t.j.: Orange, Vobis, Mediaexpert (zaczynając od doradcy handlowego a kończąc jako regionalny menadżer sprzedaży  100-osobowego zespołu rozproszonego)

Autorka projektu „Biznes na dwóch nogach” – wspiera przedsiębiorców małych i średnich firm w łączeniu pracy offline i online, w zgodzie ze swoimi wartościami, mocnymi stronami.

Pomaga zbudować MOCne zespoły, w których fundamentem są: komunikacja, wartości, kodeks honorowy, wykorzystanie naturalnych talentów zespołu. Dzięki temu wraz ze swoim zespołem kierowników sklepów zdobywała nagrody i wyróżnienia za najlepsze wyniki sprzedaży. Jest dumna ze swoich sprzedawców, których awansowała na stanowiska kierownicze, widząc w nich potencjał menadżerski i rozwijając te kompetencje.

Perfekcjonistka na odwyku, która inspiruje kobiety, aby ODPUŚCIĆ SOBIE i zyskać coś bezcennego….CZAS. Czas przeznaczony na odkładanie i poprawianie: analiz biznesowych, artykułów czy maili- bo można zrobić ładniej, estetyczniej, lepiej. Daj sobie poczuć radość i sprawczość poprzez działanie – poprzez zrobienie najmniejszego kroku do przodu. Bo jesteś kompletna taka jaka jesteś!