Gotujemy, sprzątamy, siadamy do stołu i…po godzinie pękamy w szwach! Na cito potrzebne są praktyczne domowe sposoby na uniknięcie bardzo przykrych konsekwencji przejedzenia i sposoby na walkę z niestrawnością, gdy się już takowa pojawi…

Okres świąt to czas spotykania się w gronie rodzinnym i przyjaciół, które to spotkania zazwyczaj odbywają się przy stole. Bynajmniej nie pustym…

Konsekwencją naszego biesiadowania może być przejedzenie się i niestrawność.

Przejadanie się może mieć wiele negatywnych skutków:

– może doprowadzić do otyłości, nadciśnienia tętniczego, refluksu żołądkowo-przełykowego,

– podnosi poziom cukru, cholesterolu i trójglicerydów,

– może spowodować stłuszczenie wątroby,

– sprzyja rozwojowi żylaków i zakrzepicy żylnej,

– powoduje pogorszenie samopoczucia, spowodowane m.in. ciągłymi wyrzutami sumienia związanymi z przejedzeniem,

– oraz wiele innych zaburzeń w funkcjonowaniu naszego organizmu.

No dobrze, ale co zrobić gdy już zjesz za dużo?

Oto praktyczne sposoby postępowania przeciwdziałającego przykrym efektom przejedzenia się:

1.Zastosuj kilkugodzinną głodówkę.

2.Pij dużo wszelkiego rodzaju napojów: wodę mineralną niegazowaną, soki, herbaty ziołowe, zielone, czerwone.

3.Napar z kminku pomoże Ci na wzdęcia.

4.Kompot z suszonych śliwek i jabłek poprawi Twoje trawienie.

5.Przy biegunce unikaj mleka i cukru, które mogą nasilić jej przebieg.

6.Przegryzaj posiłki suszonymi owocami.

7.Przygotuj potrawy zawierające dużo ziół lub wypij majeranek, kminek lub koper ze szklanką przegotowanej wody.

8.Nie mieszaj alkoholu z mięsem.

9.Nie mieszaj słodyczy z mięsem.

10.Rób przerwy między posiłkami, minimum 3-godzinne.

11.Pomóż zmaltretowanemu brzuchowi i zjedz jogurt probiotyczny.

12. Nie kładź się po jedzeniu.

13. Możesz wypić mały kieliszek wódki w trakcie lub po posiłku lub wino, najlepiej wytrawne.

14. Zamiast zjeść kolejną porcję, wyjdź na spacer. Zażywaj jak najwięcej ruchu.

Oczywiście najlepszą metodą jest umiarkowanie w jedzeniu i piciu, ale o tym nie będę przecież pisał przy okazji świąt!

Smacznego!

Autor: Przemysław Pufal


Trener osobisty – dostępny 24/h przez 7 dni tygodnia i 52 tygodnie roku

źródło: Artelis.pl.