Z pasji

Wierzę w moc dobrych relacji z ludźmi, zasad savoir-vivre i etykiety, stąd moja chęć ich popularyzacji. Zauważyłam przez 17 lat pracy z młodymi ludźmi, że dożyliśmy czasów, w których możemy zaobserwować ogromny kryzys norm zachowań – wolimy wyglądać niż się zachowywać.

Nie rozśmieszaj mnie, kto teraz myśli kulturze? O co Ci chodzi?

Podczas szkoleń spotykam się niejednokrotnie z opinią,  że czasy nienagannych manier minęły, a zasady savoir-vivre to relikt przeszłości. Tymczasem stosowanie norm kultury jest nadal jednym z najważniejszych wyznaczników profesjonalizmu firmy, a znajomość i stosowanie zasad etykiety nie jest ekstrawagancją, ale jedną z podstawowych kompetencji zawodowych.

Chcesz wyróżniać się na tle konkurencji ?

Znając i stosując zasady savoir-vivre postrzegani jesteśmy jako osoby pewne siebie, solidne, wzbudzające zaufanie, obyte w codziennych sytuacjach, a tym samym kompetentne, wiarygodne i profesjonalne. To cechy, które umacniają nas w gronie konkurencji na rynku pracy, bo jak pokazują ostatnie badania, coraz więcej świadomych menedżerów inwestuje w rozwój kompetencji miękkich – kompetencji, których nigdy nie nabędzie sztuczna inteligencja

Jesteś człowiekiem kulturalnym?

Ruch ciała, mimika, sposób bycia, wysławiania się, uśmiech, strój, szacunek do drugiego człowieka, postępowanie nawet w drobnych spawach – wszystko to mówi nam o tym, kim jesteś. I o ile w świecie wirtualnym brak kultury uchodzi często na sucho, to w rzeczywistości realnej za brak norm i zasad możemy zapłacić wysoką cenę.

Zachęcam, bądźmy kulturalni.

Autorka: Ewa Brok

EKSPERTKA DS KULTURY BIZNESU I ORGANIZACJI

Swój warsztat budowała w trakcie 17 letniej kariery zawodowej związanej z pracą z młodzieżą i dorosłymi na każdym szczeblu edukacji, poczynając od szkoły podstawowej, kończąc jako wykładowca akademicki. Zdobyte doświadczenie poparła szeregiem odbytych szkoleń m.in. w tematyce: biznesowy dress code, etykieta biznesowa, rozwój osobisty. Jako pasjonatka kreowała zewnętrzny wizerunek szkoły, w której pracowała jako nauczyciel, organizując wiele projektów z uczestnictwem m.in. jednostek samorządowych, władz miasta, przedstawicieli lokalnej społeczności. Jako trener prowadziła szkolenia dla młodzieży, środowiska nauczycielskiego, jak również indywidualne warsztaty z top management’em w zakresie kultury i savoir-vivre w biznesie.

Jest fanką zasad etykiety i obala mit, że savoir-vivre to relikt przeszłości. Jej zdaniem żyjemy w czasach, w których obserwujemy postępujący kryzys norm zachowań, gdzie wielu z nas, woli wyglądać, niż się zachowywać. Według najnowszych  badań znajomość zasad savoir-vivre, to wciąż jeden z głównych wyznaczników profesjonalizmu firmy i jedna z podstawowych kompetencji zawodowych, dzięki której postrzegani jesteśmy jako osoby pewne siebie, wzbudzające zaufanie, a tym samym profesjonalne, kompetentne i wiarygodne.

Zobacz video:

WYPEŁNIJ FORMULARZ I BĄDŹ NA BIEŻĄCO!

Korzystając z formularza zgadzasz się na przechowywanie i przetwarzanie Twoich danych przez witrynę.